loading...

خانه ي فرش ماشيني

مقالات متنوع فرش ماشيني

بازدید : 207
11 زمان : 1399:2

پر كاربردترين رنگ هاي فرش در دكوراسيون:

بايد گفت در حال حاضر بيشترين فرش هاي موجود در بازارها، كارخانجات هاي فروش فرش و فروشگاه هاي فرش چه فرش ماشيني چه فرش دستبافت، از رنگ هاي سورمه اي، آبي، كرم، گردويي و لاكي در توليد فرش استفاده مي كنند و از ديگر رنگ ها به عنوان نقش و نگارها، گل هاي داخل فرش ها و همچنين حاشيه هاي فرش به كار ميبرند. كه در ادامه مطلب درباره هريك از اين نوع رنگ ها صحبت مي كنيم.

پر كاربردترين رنگ هاي فرش در دكوراسيون:

بايد گفت در حال حاضر بيشترين فرش هاي موجود در بازارها، كارخانجات هاي فروش فرش و فروشگاه هاي فرش چه فرش ماشيني چه فرش دستبافت، از رنگ هاي سورمه اي، آبي، كرم، گردويي و لاكي در توليد فرش استفاده مي كنند و از ديگر رنگ ها به عنوان نقش و نگارها، گل هاي داخل فرش ها و همچنين حاشيه هاي فرش به كار ميبرند. كه در ادامه مطلب درباره هريك از اين نوع رنگ ها صحبت مي كنيم.

فرش هاي رنگ زمينه سورمه اي:

اگر قصد داريد فرشي با زمينه ي رنگي سورمه اي خريداري كنيد، بايد بدانيد رنگي مي خوايد انتخاب كنيد بسيار آرامبخش و دلنشين است و باعث مي شود در سيستم اعصاب مركزي مغزتان آرامش خاصي برخوردار شود و همچنين اين رنگ داراي فوايدي است كه در سلامت شما تاثير گذار مي باشد و موجب كاهش نبض، فشار خون و تنفش مي شود و همچنين زماني كه بيمار و يا براثر كار زياد خسته مي شويد اين رنگ باعث مي شود كه آرامش داشته باشيد.بيشتر رنگ ها يا گرم هستند يا سرد. رنگ ها به آساني و سهولت از نظر گرمي و سردي از هم تفكيك مي شوند. قرمز، نارنجي و زرد رنگهاي گرم هستند و رنگ‌هاي سبز، آبي و بنفش و سورمه اي رنگ‌هاي سرد هستند و رنگهاي كرم، بژ و خاكستري رنگهاي خنثي هستند. و رنگ سرمه اي جزو رنگ هاي سرد در چرخه رنگ مي باشد و اگر مي خواهيد كه دكوراسيون منزلتان بسيار كلاسيك و مدرن و شيك باشد از رنگ سرمه اي به عنوان رنگ فرشتان استفاده كنيد.

ناگفته نماند رنگ هاي تيره مثل رنگ سرمه اي ارتفاع اتاق هاي كوچك را كمتر مي كند و همچنين ديوارهاي منرل را هم بهم نزديك مي كند ولي اگر اتاقتان بزرگ ودل باز است استفاده ازكفپوش تيره وسرمه اي، اتاقتان را صميمي تر و دلنشين تر خواهد كرد و در انتها فرش هاي با زمينه سرمه اي م تواند يك انتخاب ايده آل و فوق العاده براي شما مشتريان باشد.

فرش هاي رنگ زمينه آبي:

فرش هاي زمينه آبي بسيار زيبا و آرامشبخش است. و همنيطور خود رنگ آبي، رنگي معنوي است. رنگ آبي جزو رنگ هاي سرد از چرخه رنگ مي باشد و به همين دليل استفاده بيش از اندازه از رنگ آبي در منزل و يا محيط باعث مي شود دچار كسالت ويا خستگي شويد. آبي پررنگ باعث تفكر روشن در شما مي شود و آبي كمرنگ باعث مي شود ذهني آرام اشته باشيد. ويژگي هاي خاصي ديگر كه اين رنگ دارد اين است كه، خواص رواني مثبتي دارد از جمله: ايجاد اعتماد، آرامش، ارتباط، آرامش و همچنين خنكي.

در رنگ آميزي بناها، اتاق هاي كوچك و باريك را به رنگ آبي در مي آورند تا بزرگتر و بازتر جلوه كند. تمام طيف هاي رنگ آبي به شدت با سفيد هماهنگ و متناسب هستند و در كنار هم فضايي مدرن و زيبا ايجاد مي كنند. يكي ديگر از رنگهاي زيبا در كنار آبي، رنگ زرد است.آبي در تركيب با زرد، رنگ باز و گيرايي است و ساحلي ايده‌آل را تداعي مي‌كند و در تركيب با رنگ‌هاي صورتي كم‌رنگ، سبز نعنايي و با آبي كم‌رنگ‌تر، آرامش ‌كامل و محيطي بي‌سروصدا را براي كودكان فراهم مي‌كند.

فرش هاي رنگ زمينه كرم:

فرشي كه داراي رنگي بسيار چشم گير و چشم نواز است فرش زمينه كرم مي باشد، چون اصلا رنگ اين فرش ها چشم هايتان را آزار و اذيت نميكند. و همچنين اگر مي خواهيد خان تان شيك باشد از فرش بازمينه كرم استفاده كنيد. در ادامه بايد گفت كه اگر وسعت منزل هايتان كم و كوچك مي باشد از فرش با زمينه كرم و روشن استفاده كنيد به دليل اينكه هرچه كف منزلتان روشن تر باشد، فضاي منزلتان بزرگتر، دل بازترو نوراني تر ديده مي شود. پس اگر مي خواهيد اتاق كوچك كودكتان بزرگتر و دلبازتر شود و يا اگر دوست داريد اتاق پذيراييتان بازتر و نوراني تر به نظر برسد، فرش با زمينه كرم مي تواند براي شما يك انتخاب خوب و مناسب باشد.

فرش هاي رنگ زمينه گردويي:

رنگ گردويي نيز از جمله رنگ هاي گرم به شمار مي رود اين رنگ سمبل زمين و طبيعت است رنگ ثبات عقيده و استواري و اصالت است. اين رنگ به محيط خانه آرامش مي‌دهد و حس گرما ، محبت ، آسايش و امنيت را به وجود مي‌آورد. كارشناسان توصيه مي‌كنند براي دعوت طبيعت به خانه‌ خود علاوه بر استفاده از رنگ گردويي در دكوراسيون اتاق از سنگ‌هاي زيبا ، وسايل حصيري ، پوستين ها و ريگ هاي زيبا استفاده كنيد.

و همچنين درادامه مي توان گفت كه چه رنگ هايي با تركيب رنگ گردويي مي تواند زيباترين هارموني را براي دكوراسيون و محيط منزلتان به موجود اورد...

رنگ هاي آبي مايل به خاكستري ، خاكستري روشن مايل به آبي ، طلايي ، كرم مايل به زرد ، قهوه اي نسكافه اي ، قهوه اي شكلاتي ، سفيد و سبز چمني در دكوراسيون داخلي ، زيباترين هارموني را با رنگ گردويي ايجاد مي كنند .اين رنگ در اتاق پذيرائي، ناهارخوري ، اتاق خواب، آشپزخانه و راهروهاي ورودي گرما و حس خوبي را براي افراد به وجود مي آورد. رنگ گردويي در بيستر اتاق ها مي توانيد استفاده كنيد براي هر خلق و خويي و در هر حالت و فضايي مي توانيد به نحوي از گردويي كمك بگيريد.

فرش هاي زمينه رنگ لاكي يا قرمز:

از خصوصيات مهم اين رنگ گرمابخشي آن است. رنگ قرمزيا لاكي به فضاي اتاق نشيمن هعمق و زيبايي مي دهد. رنگ قرمز، رنگي مناسب است براي راهروهاي داخلي و هال.فرش هاي زمينه لاكي داراي رنگي بسيار شادو پرانرژي و زيبا مي باشند. معمولاً رنگ لاكي در دكوراسيون براي تاكيد كاربرد دارد. دكوراتورها براين عقيده اند كه مبل هاي قرمز محشرو زيبا است چون جلب توجه مي كند اين رنگ پر جنب و جوش و بسيار دوستانه است. استفاده از رنگ قرمز باعث به وجود آمدن تغييرات خلقي ميشود ،همچنين استفاده از اين رنگ تمايلات جنسي را تا دوازده برابر افزايش مي دهد. رنگ قرمز براي زير پا و به عنوان فرش بسيار خوب وومناسب ميباشد. طراحان داخلي گفته اند در فضاهاي كوچك و با محيط كوچك از مقدار كمتري قرمز استفاده كنيد زيرا در غير اين صورت آن فضا و محيط كوچكتر ديده مي شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 242
  • بازدید کلی : 3273
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی